maj 03, 2013

Vem kommer jag till när jag mailar er?

Just nu är vi två stycken som svarar på mail. Vi gör detta utifrån ideellt engagemang. Vi är ingen institution, vi är inte forskare eller liknande. Vi är två privatpersoner som svarar utifrån vad vi själva tänker, känner, har varit med om, och erfarit i samtal med många andra asexuella.

Miku
Jag är en stökig ungdom som lever upp till ett gäng stereotyper. Flatstereotyper som kort hår, kängor, gillar Eva Dahlgren. Asexuellstereotyper som att vara könlös och nykter. Bögstereotyper som att gilla rosa, fluff och schlager.
Jag har pluggat en massa humaniora utan att bli något, förutom aktivist, och duktig på att kunna saker. Sommaren 2005 hittade jag begreppet asexuell och tog det till mig. Då gick jag i gymnasiet. Nu är jag någonstans mellan 20 och 30 och kallar mig asexuell aktivist.

Rikkert/Rikkie

Jag har hunnit bli 50+ och har äntligen sista 10 åren hittat mitt drömjobb, som är att arbeta med barn/ungdomar med autismspektrumdiagnoser i åldrarna 6-16 år.
Jag har studerat musik, teknik, språk, skogsbruk - av rent intresse, inte för att bli något, men rätt allmänbildad blev jag ju!
Jag hittade begreppet asexuell 2003, och var med och startade nätverket 2005.
Jag föreläser gärna om saker som engagerar mig, t.ex. asexualitet, autism (både som personal och med egen diagnos), transfrågor, olika in-/utlärningsidéer/-metoder/-tekniker :)
Jag blir ofta förvånad över vad folk tror om mig... :D

Inga kommentarer: